Hungerspelen Schmungerspelen

by

Jag är lite ledsen idag. Igår läste jag nämligen ut en så himla bra bok. Hungerspelen – tjoff ner från förstaplatsen – nu är Jellicoe Road av Melina Marchetta min nya älskling. Och ni kanske känner igen den känsla som ibland infinner sig när man läst en fantastisk bok eller sett en helt uppslukande film – att man liksom vill ha den lite för sig själv. Ingen förstår väl den här boken lika bra som jag och så vidare… Men jag är definitivt inte ensam om att älska denna bok och självklart kommer jag nu framöver att missionera som en galning. 

Vad den handlar om? Kolla in vad andra förälskade bloggare berättar:

» Johanna på Bokhora
» 
Elin på Tonårsboken
»
 Clarisa på Flaskposten

Boken Jellicoe Road kan ta en stund att komma in i och jag tror inte att alla kommer gilla den så som jag uppfattar att de allra flesta gillar Hungerspelen. Men jag hoppas att många vill testa och se. Kanske är du en av dem som liksom jag blir alldeles underbart uppslukad?

Okej, vi har bara ett exemplar men fler är på väg… Dessutom finns den bara på engelska ännu men en svensk översättning är på väg.

/Elin

Lämna en kommentar