En plats i solen – Liza Marklund

by

Hej allihop!

marklundHärligt med sportlov, eller hur? Jag tror inte många invänder på den punkten. Det är just i sådan här tider som man kan unna sig att läsa en god bok i lugn och ro. Ingen skola, inga måsten. Under det här lovet, eller rättare sagt lovets första helg, läste jag ut Liza Marklunds nyaste bok. Den är en direkt uppföljning på Livstid som i sin tur är en ”indirekt” fortsättning på Nobels testamente. Jag tyckte boken Livstid var oerhört gripande, spännande och intressant. Uppföljaren En plats i solen var snäppet bättre. Den handlar om en reporter, Marbella, rika svenskar, penningtvätt, gasmord, skattefusk mm vilket det resulterar i en oerhörd spänning. Jag rekommenderar den här boken starkt! Den finns att låna i bibblan. 

Annars läser jag Twilight-böckerna som vanligt. Jag har precis läst ettan för ..hmm tredje-fjärde gången. Nu tog jag en paus för Liza Marklund (och lite skola) innan jag börjar med tvåan i Bella och Edward-serien. Ni tror kanske att jag är galen men det är lite fel ord tycker jag. Besatt passar bättre in. Jag ska nu läsa till den tredje boken Ljudet av ditt hjärta innan den 12 mars då den fjärde och sista boken om mitt älsklingskärlekspar kommer ut på svenska. Jag har så höga förväntningar och hoppas verkligen, från botten av mitt hjärta, på ett lyckligt slut. Annars kommer jag personligen att söka upp författaren Stephenie Meyer och ta ett snack med henne. För övrigt, var det någon annan än jag som spanade in Robert Pattinson på Oscarsgalan? Jag trodde först att Twilight blivit nominerad till Årets film eller dylikt men sen förstod jag att han bara var där för att visa upp sig, lika blek och vacker som vanligt. Håret har som tur är vuxit ut igen. Han har precis spelat in uppföljaren av Twilight filmen, New Moon, som kommer att släppas på bio i slutet av 2009. Jag kan inte vänta tills dess. Ska in och kolla trailern på Youtube nu. Märks det att jag är smittad?

/Emma S3A

Etiketter:

Ett svar to “En plats i solen – Liza Marklund”

  1. evelinasblogg Says:

    twilight böckerna är underbara, och jag har läst breaking dawn ( så länge vi båda andas) på engelska, och den är underbar, jag visste inte om jag skulle gråta eller skratta ibland! för det mesta grät jag , den är underbar! och jag är också besatt!
    och håller med, twilight borde verkligen bli nominderad till årets film! den är underbar

Kommentera

