Ängeln av Bali Rai

by

angelnJag håller just nu på att läsa Ängeln av den brittiske författaren Bali Rai. Han har skrivit många romaner om och för ungdomar som jag gillat, bl.a.  (O)planerat bröllop och den hemskt sorgliga Romeo och Julia-historien Rani & Sukh (skaffa pappersnäsdukar innan du läser den…). Ängeln (på engelska The angel collector) skiljer sig lite  från de tidigare böckerna. Nu har Rai slagit sig på deckargenren.  En elev kallade boken för ”psykad” häromdagen. Måste fråga vad hon menar när jag läst klart den…  🙂

Det handlar om Jit vars före detta tjej, Sophie, åtta månader tidigare försvunnit från en flummig musikfestival och inte dykt upp igen. Polisen hittar inga spår av henne. Jits känslor är blandade – de hade ju gjort slut. Men medan allt var bra hade de också lovat varandra att hålla koll på den andre om något skulle hända.  Nu inser Jit att han inte bara kan gå omkring och vänta. Istället bestämmer han sig för att själv försöka spåra upp henne. Som läsare har jag redan fått ledtrådar om att något riktigt hemskt  kan ha hänt Sophie. Det är spännande! Jag vill definitivt fortsätta läsa och ta reda på mer!

/Elin

Etiketter:

Ett svar to “Ängeln av Bali Rai”

  1. Elin Hirschfeldt Says:

    OK nu har jag läst ut den. Jag håller med om att den är ganska utflippad… /Elin

Kommentera

