Rolig bok?

by

En elev ville ha tips på en roman på engelska idag. ”Hur vill du att den ska va?” frågade jag som jag brukar och fortsatte spåna ”Spännande, romantisk, kanske rolig?” Svaret blev: ”Rolig? Kan en bok vara rolig?”

Det klart den kan!!! Kolla in dessa tips på riktigt roliga böcker från bloggen Bokhora

bridget1En av mina humorfavoriter är nog den andra boken om Bridget Jones av Helen Fielding – På spaning med Bridget Jones. När jag läser slutet, när hon på fyllan skriver julkort till både vänner, kollegor och kändisar, då hoppar jag av skratt. Konstigt att de inte tog med den scenen i filmatiseringen.

Vilken är den roligaste boken DU läst?

Kommentera

