Skynda att älska

by

Hej igen!

I förra veckan prackade Elin på mig en rykande het bok skriven av Alex Schulman, en roman om hans barndom kallad Skynda att älska.

schulmanTill en början var jag lite skeptisk men när jag väl började läsa växte boken i mina ögon. Nu har jag kommit halvvägs (ganska segt för att vara jag men det har varit mycket skola) och det är en realistisk och nära berättelse om Alex Schulman och relationen med hans far. Det är en djup historia om de omständigheter som finns i en familj. Alex skriver mycket levande med stor variation på sitt språk vilket gör det lätt och intressant att läsa. Jag borde vara klar tills nästa vecka då finns boken att låna i biblioteket igen.

Snart är det ssstuuudenten!!!!!! Någon i ettan eller tvåan som vill ta över och skriva om böcker tills i höst? Hör av er i bibblan.

Mvh
Emma W
S3A

Ett svar to “Skynda att älska”

  1. Elin Hirschfeldt Says:

    Pracka på!? Jag tipsar ödmjukt haha!

Kommentera

