Serieintresserad?

by

Se om boken finns inneJens Lapidus har kommit med en ny bok!  Gängkrig 145 är en serieroman med teckningar av illustratören Peter Bergting. Formatet är alltså något annorlunda från Snabba cash och Aldrig fucka upp. Men skildringarna av uppgörelser i Stockholms undre värld känner vi definitivt igen.
» Se exempel på Bergtings teckningar

 Se om boken finns inne
Man får nog inte vara för känslig om man ska uppskatta Nanna Johanssons skruvade serier. Bitvis är hennes teckningar både äckliga och fula. Det feministiska budskapet i seriealbumet Fulheten är dock klockrent. Allt för provocerande för vissa kanske. Alldeles underbart enligt andra. Skapa dig en egen uppfattning vettja.
» Lyssna på recensionen i radions Kulturnytt


Serierna finns vid bredvid tidningarna i bibliotekets soffhörna.
» Lista över bibliotekets tecknade serier
» Önska fler serier!

Ett svar to “Serieintresserad?”

  1. Kerstinm Says:

    Jag trodde inte att serier är ”min grej”.
    Jag växte upp med Kalle Anka och Fantomen,
    men när jag läser om gamla så hittar jag
    mycket bra.

    Dom här två nya ska jag läsa.
    Och jag hörde talas om en till som verkar hemsk
    och rolig, Fumliga av Jeffrey Brown.
    Om en ung man med stor kärlekstörst och
    självömkan. Han frågar flickvännen ”är du kär i mig?”,
    skiner upp som en sol när hon svarar ”ja” och säger sen
    ”jag vet inte” när hon frågar honom.
    Känner ni igen er tjejer? Känner ni igen er killar?
    Är det någon som har läst den?

    Kerstin M/Bibblan

Kommentera

