Alla mina sommarlovsböcker och ett farväl

by

Hej!

Nu är min tid kommen, på tisdag tar jag studenten, men jag hade inte hjärta att lämna alla er läsare i ovisshet om mina nästa drag.

Först och främst ska jag plöja igenom alla mina sommarlånsböcker från bibblan sen jobba, jobba, jobba och längta efter andra Twilightfilmen New moon som kommer på bio den 20/11.

Mina böcker i sommar:

Alla Twilightböckerna, IGEN!
Kajsa Ingmarsson Bara vanligt vatten, Den ryska vännen
Sisela Lindbolm De skamlösa (läser just nu)
Sara Strindsberg Happy Sally
Helena Henschen I skuggan av ett brott
Håkan Nesser Berättelse om herr Roos
Sofia Rapp Johansson Tills skulderbladen blivit till vingar
Johanna Nilsson Hon går genom tavlan, ut ut bilden, Konsten att vara Ela, Rebell med frusna fötter
Hassan Loo Sattarvandi Still
Henriette Lind Nynnes dagbok
Ali Smith Flicka möter pojke
Gunnar Ardelius Jag behöver dig
Christina Herrström Tusen gånger starkare
Maria Ernestam Kleopatras kam
Charlotta Cederlöf Hello Love
Lina Forss Vildängel, Hallonbäcken
Torbjörn Flygt Underdog
Roberto Saviano Gomorra
Louise Boije af Gennäs Rent hus, Jag är allt du drömt, Ta vad man vill ha, Ju mer jag ser dig, Ingen människa en ö (min favorit författare)
Jennifer Belle Höga förväntningar
Bret Easton Ellis Glamorama
Fateme Behros Som ödet vill
Anne Holt Det som tillhör mig
Jan Guillou Tjuvarnas marknad
Henning Mankell Mördare utan ansikte
Mats Olsson De ensamma pojkarna
Älska mig, nu!
De vackraste kärleksdikterna

Plus många många många fler som jag har utspridda på andra ställen än i min lägenhet där jag just nu befinner mig. Jag hoppas att ni har en härlig boksommar, för det kommer jag ha!

PS, tjejer! Ni glömmer väl inte att låna Louise Boije af Gennäs bok Stjärnor utan svindel. Den boken läste jag förra sommaren när jag låg och solade och det är en av de bästa böcker jag någonsin läst, och jag har läst många böcker. 😉sommar

Ta hand om er nu på studenten, i sommar och resten av livet.

Kära hälsningar från skolans största bokmal
Emma Westerberg S3A

Och tack för allt Elin! Jag kommer aldrig glömma dig, du gjorde mitt läsade till något mer än vad jag själv visste fanns. Och tack Kerstin för att du sprider ljus.

Ett svar to “Alla mina sommarlovsböcker och ett farväl”

  1. Elin Hirschfeldt Says:

    Tack för fina ord och för dina fina bidrag på bloggen. Du är väl värd bibliotekets stipendium 2009!!! 🙂

Kommentera

