Hej hallå!

by

Hoppsan, nu har jag redan varit här i tre veckor och det känns som hög tid att presentera mig här på bloggen. Pernilla heter jag och vikarierar för Elin under hennes föräldraledighet. Jag tackar för ett trevligt välkomnande och gläds över att biblioteket här på Bromma gymnasium är både fint och välbesökt.

Jag läser ganska blandat, men har en förkärlek för böcker som utspelar sig utanför Europa. Flyga drake av Khaled Hosseini och En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie är två böcker som jag tycker mycket om. Den norske kultförfattaren Erlend Loe har en särskild plats i mitt hjärta, gillar alla hans böcker. Annars kommer det ut en massa bra ungdomsböcker, tycker jag. Magnus Nordin och Katarina von Bredow är författare som man sällan blir besviken på.  Purfärska I det här trädet, som Per Nilsson och Katarina Kieri, himla bra på var sitt håll, skrivit tillsammans är jag extra nyfiken på just nu. Läser inte så mycket övernaturligt, men blev ändå som så många andra uppslukad av Suzanne Collins Hungerspelen.

Ja, det var lite om mig. Men nu är jag hemskt nyfiken på vad ni elever vill läsa! Är det något som saknas på biblioteket? Hör av er!

Kommentera

